7 načina da ubrzate Vaš metabolizam


„Šta god radio nemogu da izgubim na kilaži“,  i takođe „Ja sam prokleta, imam usporen metabolizam.“

Često čujem ovakve izjave među svojim pacijentima, a dobre vesti su da niste prokleti i da vi možete ubrzati Vaš metabolizam.

Važno je da zapamtite da ste vi jedinstveni: Svi su rođeni za jedinstvenim i drugačijim biohemijskim sistemom. Posedujete trilione malih energetskih fabrika koje se zovu mitohondrije koje proizvode  gorivo koje pokreće vaš kompletan organizam. Ako možete da se setite nekih časova bio-hemije, onda znate da mitohondrije konvertuju kiseonik iz procesa disanja i hranu koju ste pojeli u energiju koje vaše telo koristi.

Gledajte na mitohondrije kao na male motore u vašem organizmu. Kad naučnici spominju metoabolizam oni često misle baš na mitohondrije. Efikasne mitohondrije znače da vaš organizam uspešno sagoreva kalorije i vi imate brz metabolizam. Mitohodrije koje nisu efikasne ne sagorevaju kalorije i usporavaju vaš metabolizam.

Razlozi usporenog metabolizma:

Neke osobine su genetski urođene. Istraživanja pokazuju da ako imate roditelja koji pati od tipa 2 dijabetesa, Vaše mitohondrije su verovatno 50% manje efektivne u sagorevanju kalorija nego mitohodrije osobe bez ovakvih predispozicija.

Predispozicije znače da ćete Vi mnogo lakše da se ugojite a moguće i da će se u vašem organizmu razviti dijabetes, što može dodatno da utiče na Vaše mitohondrije.

Druge hronične bolesti kao što su srčani problemi i aksioznost mogu da razviju dodatne probleme kod mitohondrija.

Najveći udar dolazi iz Vaše ishrane. Razne arome i kalorije, daju informaciju Vašim ćelijama i mitohondrijama šta da rade. Kad unosite velike količine šećera, inflamatorne hrane kao što su rafinisana ulja, ili konzumirate velike količine hrane, vi preopterećujete vaše energetske fabrike i oštećujete proizvodnju.

Treba naglasiti da vašom posebnošću možedte dobiti i predispozicju da vaše telo zadržava masti. Na kraju krajeva, vaše telo je prioritet broj jedan i ono vas održava u životu i ova činjenica se možda ne uklapa u vašu zamisao kako će ono izgledati u kupaćem kostimu kada dođe leto. Ustvari, vaše telo je izuzetno dobro prilagođeno za zadržavanje masti.

YO-YO dijete,  kalorijski reaktivna dijeta ili druge ekstremne mere primoravaju vaš metabolizam da uspori put skladištenja masti koje se koriste u „crne dane“, koji nikad ne dolaze.

Da biste optimizirali mitohondrije, treba da jedete pravu vrstu hrane i da unosite dovoljno takve hrane.

Stil života takođe može da utiče na vaše mitohondrije. Toksini iz okruženja kao što su pesticidi, živa i radijacija, a takođe i skrivene infekcije i stres mogu loše da utiču na vaš energetski sistem.

Vaša crevna flora može biti problem ako je veći broj nezdravih organizama od onih zdravih. Loši mikroorganizmi oslobađaju toksine koji se nazivaju lipopolisaharadi. Kad se apsorbuju ovi toksini oni dovode do upala u organizmu i oštećenja mitohondrija. Sve što izaziva upale i oksidativni stres ugrožava vaše mitohondrije.

Na vašu sreću vi imate mogućnost da povećate broj funkcija vaših mitohondrija. Vi ne možete vratiti vreme, ali možete da pratite ovih sedam koraka da bi optimatizovali rad vaših mitohondrija i ubrzali vaš metabolizam.

  1. Jedite puno zdravih masti. Zdrave masti poput onih iz avokada, oraha i raznog semenja, zajedno sa mastima iz divlje ribe su gorivo koje vaše mitohondrije vole. Omiljeni „benzin“ za mitohondrije su srednji gliceriti ili MTC ulja, koji se nalaze u kokosovom ulju.
  1. Kod nutricionista postoje razne teme u kojima se mimoilaze ali svi se slažu da moramo da jedemo dosta svežeg povrća i drugih biljnih namirnica. Hrana bogata antioksidansima je izuzetno bitna za zdrave mitohondrije i smanjenje oksidativnog stresa.
  1. Izbegavajte šećer i brašno. Ova vrsta hrane izaziva visok nivo stresa za vaše mitohondrije. Ustvari, brzo aporbujući ugljeni hidrati su najšetetniji za ceo sistem. Detoks dijete obuhvataju niske vrednosti šećera i hranu kojom se pokrećem mehanizam gubljenja telesne težine i popravljanja opšteg zdravstvenog stanja.
  1. Nemojte biti opsednuti brojevima. Kvalitet iznad kvantiteta postaje ključ u optimatizaciji rada vaših mitohondrija. Bitan je unos kalorija Ako ste prosečne veličine uzmite vašu težinu u kilogramima i pomnožite sa 10. Ako ste veoma mišićavi i mršavi vašu težinu pomnožite sa 13. Ako ste veoma gojazni pomnožite vašu težinu sa 8. Ako budete unosili kalorije ispod ove doze znači da vaše telo prelazi u režim gladovanja i sagorevanja dodatnih masti.
  1. Krećite se više i brže. Istraživanja pokazuju da visok intezitet treninga ( dajete sve od sebe od 30 do 60 sekundi, usporavatae i to ponavljate nekoliko puta) zajedno sa treninzima snage su odlični podsticaji za formiranje novih poboljšanih mitohondrija. Treningom snage gradite mišiće i stvarate veći broj mitohondrija, tok intervalnim treniningom poboljšavate funkciju mitohondrija to jest ubrzavate sagorevanje kalorija.
  1. Uzimajte koenzim Q10, alfa lipoinsku kiselinu, N-acetil-cistein, B kompleks i omega 3 kiseline. Ovo su jedinjenja koja ubrzavaju metabolizam i sagorevanje kalorija a takođe smanjuju upalne procese u organizmu.
  1. Dobro spavajte. Studije pokazuju da nedovoljno sna pojačava upalu, povećava rizik od srčanih bolesti i omte imuni sistem, mozak i perfomanse ćelija. Vaš san možete takođe ponboljšati sa ovih 6 gore navedenih metoda za poboljšanje rada vaših mitohondrija.

Vi imate neverovatnu moć uticaja na vaš metabolizam i vaše zdravlje. Ubrzavajući va vaše mitohondrije, vi ćete ubrzati vaš metabolizam a vaš organizam će vremenom postati fit i zdrav. Čaki i ako imate genetsku predispoziciju, vi neke predodređene parametre možete kontrolisati zdravom ishranom i promenom načina života.

Facebook komentari

copyright © 2017 WordPress Integration by Inveo