Ti si ono što jedeš – Hunza dijeta za dug život i sreću


Dali znate da tajne jednostavnog načina života ljudi koji žive u jednom mirnom delu Himalaja mogu da vam pomognu da dočekate 100-tu godinu.

Mala populacija plemena Hunza koji žive u dolinama na samom severu Indije doživljava duboku starost,sa izuzetno malim brojem oboljenja a naučnici tvrde da su to najsretniji ljudi na planeti Zemlji.

Nije neuobičajeno da ovi ljudi dožive 130 pa čak i 145 godina.Oni takođe imaju savršeno mentalno i fizičko zdravlje i zabeleženo je da gotovo nikad ne oboljevaju od raka,srčanih bolesti,srčanog napada,visokog ili niskog krvnog pritiska,dijabetesa,gojaznosti ili drugih bolesti koje su uobičajene širom sveta.Hunza način života je prvi dokumentovao Ser Robert McCarisson koji je bio nadzor nad Hunzama ispred indijske nacionalne medicinske službe.Dr. McCarrisonje bio toliko inspirisan njihovim zdravljem i dugovečnošću da je sproveo istorijski niz eksperimenata u cilju otkrivanja i dokazivanja faktora koji doprinose tome.


Seme dugovečnosti i zaštite od raka.Povećajte vaš B 17 vitamin za 200 puta

Zahvaljujući baš dokumentaciji dr.McCarissona,mi znamo da je je najvažniji i jedinstven elemenat Hunza ishrane osušene semenke kajsije.Semenke kajsije predstavljaju veoma značajan deo Hunza ishrane i takodje doprinose unosu kalorija a uz to sadrže mnogo vitamina B17,toliko da Hunze unose oko 200 puta više vitamina B17 od bilo kog čoveka na Zemlji.Na osnovu toga je i zaključeno da je ovo jedan od elemenata koji utiču na odsustvo raka u ovoj kulturi.Ernest T.Krebs je razvio alternativni metod lečnja raka na bazi semena kajsije.Hunza dijeta,pod nazivom leatrile,bila je zabranjena od strane FDA u 1971 god. uprkos mnogim dokazima njene efikasnosti u lečenju raka.Ali uprkos tome prirodni izvor B17 (amigdalin) je još uvek dostupan u obliku sušenih košpica kajsije.Njih možete pronaći u bilo kojoj prodavnici zdrave hrane u vašem okruženju.


Umom protiv starenja lek koji odžava Hunze vitalnim

Hunze filozofija je da je um iznad materije.Način mišljenja da starite ustvari veoma utiče na vaše stvarno fizičko stanje.Za razliku od našeg načina razmišljanja po kojem ljudi koji predju 40 godina se smatraju starima,Hunze 100 godišnjaci se teško smatraju starima.Hunze ostaju izetno vitalni sa mladalačkim izgledom uprkos njihovoj hronološkoj starosti.Neverovatno za naš shvatanje je da Hunze postaju očevi sa čak 90 godina a Hunza žene i sa 80 godina.Jasno je da Hunze imaju tajno oružje protiv starenja i bolesti,a zahvaljujući radu dr.McCarrisona možemo napraviti i sliku koji su segmenti te tajne.


Tajna 1 Ti si ono što jedeš

Prva i najveća tajna Hunza dugovečnosti je dijeta.Dr McCarrison je testirao efekte njihovog načina ishrane na hiljdama pacova a ovo istraživanje je pokazalo koje su prednosti Hunza načina ishrane.


Pored semena kajsije osnovne komponente Hunza ishrane su:

Voće i povrće(uglavnom sveže) posebno krompir,boranija,grašak,šargarepa,repa,skvoš,spanać,zelena salata,jabuke,kruške,breskve,kajsije,višnje i kupine.

Koštunjavi proizvodi:lešnici,bademi,bademi preradjeni u ulje

Proteini životinjskog porekla:mleko,sir,piletina.Hunze nisu striktno vegetarijanci ali konzumiraju malo mesa.

Jogurt je od ključnog značaja za zdrvlje i razvoj crevne flore.

Žitarice:Posebno ječam.proso,hejda a pšenica uglavnom u obliku hleba koji se zove chapatti i koji Hunze jedu uz svaki obrok i koji se pravi na tradicionalni način generacijama (ovom hlebu se pripisuje neverovatna potencija Hunza muškaraca).


Manje je više:Hunza snaga leži u manje hrane

Hunze jedu samo 2 obroka dnevno uprkos poslovima koji zahtevaju veliku fizičku aktivnost.Njihova energija i izdržljivost su verovatno povezani sa onim šta oni jedu.Prosečan Amerikanac troši 3000 kalorija dnevno(100 grama proteina,157 grama masti,i 380 grama ugljenih hidrata). Prosečna odrasla osoba Hunza troši oko 1900 kalorija dnevno (50 grama proteina,36 grama masti i 354 grama ugljenih hidrata).


Živi kao Hunza:Sve tajne za duži i zdraviji život

Post: Hunze poste nekoliko dana svakog proleća.post je odličan način da podmladite celo telo.Počnite post sa sokom umesto sa vodom.

Sveža hrana: Hunze najviše jedu sveže povrće ili kuvano na blagoj pari.Treba smanjiti unos mesa i zamenite brašno sa celim zrnima.

Pešačenje:pokušajte da hodate svaki dan.Za hunze pešačenje od 10-15 km je uobičajena pojava.Pešačenje je najjednostavniji i najpristupačniji oblik vežbanja,a većina ljudi je u stanju da pešači sat vremena svakog dana.

Opustite se i živite u sadašnjosti: Hunze vežbaju određene tehnike joge,pre svega disanje(sporo,duboko i ritmički) i svakodnevno se opuštaju.Hunze takođe praktikuju kratke meditacije i fokusiraju se na sadašnjost sa malo misli o prošlosti ili budućnosti.

Uticajem principa hunza vi ćete biti zapanjeni ne samo poboljšanjem vašeg fizičkog zdravlja već i redovnim snom i spokojstvom u vašem životu,mirom uma i potpunim blagostanjem.

Facebook komentari